Rabu, 4 Mac 2009

ratu hatiku...

Alhamdulillah..syukur kerana masih di beri kesempatan untuk saya menulis, berkongsi sedikit sebnyak suka duka jua pengalaman yang dilalui..selama seminggu saya bercuti di johor bahru,dalam saya bergembira telah saya temui satu keajaiban kasih sayang ALLAH.Tatkala melihat kakak saya menangung sakit kerana keguguran,sejuta rasa menjeruk di dalam hati saya.hanya air mata yang mampu saya alirkan,hanya doa yang mampu saya panjatkan.Ketika itu keyakinan saya terus kuat,mengapa ALLAH begitu mengangkat darjat seorang ibu,mengapa ALLAH begitu memuliakan segala pegorbanan seorang emak.Disitu saya melihat betapa adilnya ALLAH,betapa pengasih dan penyayangnya ALLAH.Sehingga dikurniakan syurga pada setiap anak2 itu terletak ditapak kaki ibu,dan pada redha ibu disitulah letaknya redha ALLAH..SubhanALLAH...kalau sebelum ni dengar orang cerita,mcm mna sakitnya melahirkan anak..Bayangan yang dibuat tu tak sama dengan perasaan apabila melihat dengan mata sendiri.Saya membayangkan setiap saat kesakitan yang telah di lalui oleh mma saya,melahirkan 8 orang anak.satu pengobanan yang tak mampu saya ungkapkan kemuliaannya dengan kata2.Bila sakit,sedih,dan kecewa,mamalah sumber kekuatan untuk saya terus berdiri..Buat ikhwah2 semua,samalah kita suburkan kasih sayang dan cinta yang suci buat insan yang bergelar mama.ibu,umi,emak,mummy...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan